پرواز تهران ـ مشهد هواپيماي بويينگ شركت هواپيمايي آسمان شب گذشته پس از شش ساعت تاخير انجام شد اما پس از 45 دقيقه پرواز به دليل بروز نقص فني اين هواپيما به تهران بازگشت و مجددا پس از شش ساعت، ساعت شش صبح با هواپيماي فوكر جايگزين شده، انجام شد.
يكي از مسافران اين پرواز گفت: پرواز شمارهي 589 تهران ـ مشهد كه قرار بود ساعت 18 و 15 دقيقهي روز گذشته انجام شود به دليل نقص فني هواپيما ساعت 12 و 15 دقيقه بامداد انجام شد. البته اين پرواز ابتدا به ساعت 8 و 45 دقيقه و سپس به ساعت 11 شب موكول شد و نهايتا ساعت 12 و 15 دقيقهي بامداد پرواز انجام شد.
اين مسافر عنوان كرد: ساعت 20 و 45 دقيقه روي تابلوي فرودگاه عنوان شد تاخير در پرواز 589 آسمان به دليل تاخير در ورود هواپيما است و از ساعت 20 و 45 دقيقه نيز روي تابلوي فرودگاه عنوان شد تاخير در پرواز به دليل نقص فني است.
به گفتهي اين مسافر اين پرواز كه ساعت 12 و 15 دقيقهي بامداد انجام شد پس از حدود 45 دقيقه پرواز در آسمان خلبان هواپيما به مسافران اعلام كرد هواپيما دچار نقص فني شده و دعا كنيد.
اين مسافر با اشاره به تكانهاي وحشتناك هواپيما و كاهش شديد ارتفاع آن اظهار كرد: در اين حين مسافران دچار شوك واقعي شده بودند و بالاخره پس از اضطراب، حالت تهوع و گريهي مسافران كه با دعا و صلوات همراه بود اين پرواز به فرودگاه مهرآباد رسيد.
وي افزود: كادر اين پرواز نيز به دليل نقص فني شديد هواپيما كه سيستم هيدروليك آن از كار افتاده بود از سالم رسيدن پرواز تعجب كرده بودند.
به گفتهي وي ساعت 2 نيمهشب در پي اعتراض شديد مسافران و دعوا و مشاجرهي آنها در فرودگاه مهرآباد پليس فرودگاه نيز با آنها برخورد كرد.
اين مسافر با ابراز نارضايتي و بياعتمادي به شركت هواپيمايي آسمان اظهار كرد: هيچ يك از مسوولان شركت هواپيمايي آسمان پاسخگوي تاخير شش ساعته و نقص فني و شوك وارد شده به مسافران در پرواز نبودند و دفتر اين شركت در فرودگاه مهرآباد در پي اعتراض مسافران اعلام كرد يا منتظر بمانيد و با هواپيماي فوكر جايگزين شده پرواز كنيد يا پروازتان را كنسل كنيد كه نهايتا پرواز ساعت 6 صبح با هواپيماي فوكر جايگزين شده انجام شد.
جمشيد جهرمي ـ معاون هوانوردي و امور بينالملل سازمان هوايي كشوري در گفتوگو با ايسنا، تاخير در اين پرواز را تاييد كرد و اظهار كرد: نقص فني در اين پرواز را تاييد نميكنم چراكه در حال پيگيري و بررسي است و تا جواب كارشناسي اعلام نشود دربارهي نقص فني اين هواپيما اظهارنظري نميكنم.
يكي از مسافران اين پرواز گفت: پرواز شمارهي 589 تهران ـ مشهد كه قرار بود ساعت 18 و 15 دقيقهي روز گذشته انجام شود به دليل نقص فني هواپيما ساعت 12 و 15 دقيقه بامداد انجام شد. البته اين پرواز ابتدا به ساعت 8 و 45 دقيقه و سپس به ساعت 11 شب موكول شد و نهايتا ساعت 12 و 15 دقيقهي بامداد پرواز انجام شد.
اين مسافر عنوان كرد: ساعت 20 و 45 دقيقه روي تابلوي فرودگاه عنوان شد تاخير در پرواز 589 آسمان به دليل تاخير در ورود هواپيما است و از ساعت 20 و 45 دقيقه نيز روي تابلوي فرودگاه عنوان شد تاخير در پرواز به دليل نقص فني است.
به گفتهي اين مسافر اين پرواز كه ساعت 12 و 15 دقيقهي بامداد انجام شد پس از حدود 45 دقيقه پرواز در آسمان خلبان هواپيما به مسافران اعلام كرد هواپيما دچار نقص فني شده و دعا كنيد.
اين مسافر با اشاره به تكانهاي وحشتناك هواپيما و كاهش شديد ارتفاع آن اظهار كرد: در اين حين مسافران دچار شوك واقعي شده بودند و بالاخره پس از اضطراب، حالت تهوع و گريهي مسافران كه با دعا و صلوات همراه بود اين پرواز به فرودگاه مهرآباد رسيد.
وي افزود: كادر اين پرواز نيز به دليل نقص فني شديد هواپيما كه سيستم هيدروليك آن از كار افتاده بود از سالم رسيدن پرواز تعجب كرده بودند.
به گفتهي وي ساعت 2 نيمهشب در پي اعتراض شديد مسافران و دعوا و مشاجرهي آنها در فرودگاه مهرآباد پليس فرودگاه نيز با آنها برخورد كرد.
اين مسافر با ابراز نارضايتي و بياعتمادي به شركت هواپيمايي آسمان اظهار كرد: هيچ يك از مسوولان شركت هواپيمايي آسمان پاسخگوي تاخير شش ساعته و نقص فني و شوك وارد شده به مسافران در پرواز نبودند و دفتر اين شركت در فرودگاه مهرآباد در پي اعتراض مسافران اعلام كرد يا منتظر بمانيد و با هواپيماي فوكر جايگزين شده پرواز كنيد يا پروازتان را كنسل كنيد كه نهايتا پرواز ساعت 6 صبح با هواپيماي فوكر جايگزين شده انجام شد.
جمشيد جهرمي ـ معاون هوانوردي و امور بينالملل سازمان هوايي كشوري در گفتوگو با ايسنا، تاخير در اين پرواز را تاييد كرد و اظهار كرد: نقص فني در اين پرواز را تاييد نميكنم چراكه در حال پيگيري و بررسي است و تا جواب كارشناسي اعلام نشود دربارهي نقص فني اين هواپيما اظهارنظري نميكنم.
منبع:http://www.takeoff.ir
بنام یکتا معبود هستی
پاسخحذفگفتم بيا ز هدهد جوييم راه چاره
گفتا به جای هدهد دیش است و ماهواره
سلام خدمت آقا علیرضا و دوستانش
می گم وب جدید مبارکه
بازم می گم خدا پدر خلبان را بیامرزد که راستش را به مسافرین گفت تا دعا کنند هرچند آنها هم به جای دعا کارهای دیگه کردند ولی خوب این وسط ظاهرا دعای یکی گرفت.
موفق باشید
مریم:
پاسخحذفسلام خدمت همه دوستان
کار اکثر ایرانیا تاخیر- بازگشت و نقص تو کاراشونه.
میگم مردم چه ریسکی رو قبول کردند خدایی این مئولان دارند با جان مردم بازی می کنند و عین خیالشون نیست موقعی هم که اتفاقی بیفته فقط تسلیت گفتن و اعلام عزای عمومی رو بلدند.
موفق باشید